VÝSTAVY |
SculptureCenter NY Touha
Postaveno k zločinu |
Neziskové umělecké středisko SculptureCenter na Long Islandu přináší první sólovou výstavu původem italské umělkyně Monicy Bonviciniové s názvem Ani den bez řádku. Bonviciniová se proslavila v polovině devadesátých let svými pracemi, které agresivně reagovali na šovinistickou politiku architektury. Bonviciniová čerpala z feministického diskurzu, který převedla i do své tvroby, a soustředila se na zažité formy architektury. V poslední době se však zaměřila na fetišizaci umění a architektury jakož i na tendenci obou těchto disciplín fetišizovat materiál. Bonviciniová používá jazyk stejně, jako používá či zneužívá průmyslový materiál, k otevření či posílení významu vzniklého formou. Ani den bez řádky je stručná výstava sestávající ze dvou soch, které se zakládají na textu. Jako první uvidí diváci slovo Touha vyříznuté z nerezavé oceli a zavěšené na jakési billboardové struktuře na prostranství před galerií. Chladný a klidný prostor prostranství je zaplněn smyslnou přítomností sochy, která je pradoxně sama ze studeného, neosobního materiálu. Uvnitř centrální haly je umístěna světelná socha Postaveno k zločinu z izolačního skla a světel, která připomíná neonové reklamy. Není však jasné, co či kdo ke podmětem věty a jaký zločin má být spáchán. V tutéž dobu budou k vidění také sólové instalace, které v rámci projektu V praxi speciálně pro SculptureCenter vytvořili Alex Arcadia, Fia Backström, Gardar Eide Einarsson, Amy O'Neill, Lucy Raven, Garrett Ricciardi & Ross Cisneros, Karin Schneider a Karen Yasinsky. Fia Backström, Politicky angažované umění, v projektu V praxi zpět |
zpět hl. strana |