VÝSTAVY |
Hunt Kastner Artworks, Praha Z vernisáže
|
Publikum si bude moci vychutnat tyto originální interpretace přímo v galerii i na kompaktních discích. Nebude chybět například LSD (2000) Damiena Hirsta, Sáňky (1969) Josepha Beuyse nebo Antropometrie (1960) od Yvese Kleina, kterou Pode Bal představí živě 16. ledna přímo na vernisáži. Celá kolekce Cover Art, obsahující originální interpretace, číslovanou limitovanou edici plakátů a kompaktních disků ve vysokém rozlišeni, je k dostání přímo v galerii. Pode Bal, volné sdružení umělců založené v roce 1997, je výjimečné tím, že na českou uměleckou scénu vnáší prvek politické angažovanosti. Členové uskupení se proslavili satirickými, ostrými komentáři aktuálního společenského i politického dění, nevyhýbají se ani tabuizovaným tématům. Jejich díla vyvolávají živou veřejnou debatu zaměřenou na tato citlivá témata - jmenujme například téma lustrace (Malík urvi, 2000, galerie Václava Špály), benešových dekretů (TGM Chicken, Lidé lidem a Zimmer Frei, 2002, výstava Politik-um na Pražském hradě), kulturní politiky Národní Galerie (Cihla, Institucionalizované umění, guerilla instalace ve Veletržním paláci, 2002), globalizace a náboženského fundamentalismu (Converse, 2005, Pražské Bienále), nebo nakonec téma kolektivní paměti národa a kolektivní odpovědnosti (Flagelant Tshirts, 2005, a Flagelanti, Galerie na zdi, 2006). V novém projektu obrací Pode Bal svojí pozornost na umělce a na podstatu kreativity a tvůrčího impulsu. „V hudbě existují autoři a interpreti. Každý autorem být nemůže. Částečně kvůli nedostatku autorského talentu, částečně z důvodu ekonomického. Tolik autorů by se prostě neuživilo. Interpretační umění poskytuje prostor k obživě a zároveň k seberealizaci. Jindřich Chalupecký si povšiml, že v českých zemích málokdy došlo během moderny k významnému a silnému uměleckému činu. Namísto toho však čeští umělci zajímavě rozvíjeli, obohacovali, kultivovali a interpretovali umělecké impulsy odjinud. Dnes s hrdostí říkáme, že český architektonický kubismus nemá ve světe obdoby. A je to pravda, jinde než u nás nikoho nenapadlo převést umělecký výboj také do média cihla a malta. Nechceme si s ostatními stěžovat na to, že české umění nemá ve světě prestiž, závidět Polákům přítomnost na západních trzích. Rozhodli jsme se prorazit na západ jako interpreti. Připravili jsme koncepci CoverArtu, podebalovských coververzí světového umění.“ |
zpět hl. strana |